Efektīva kravas nostiprināšana ir atkarīga no kravas veida un sākas ar pareizu, transportēšanai piemērotu iepakojumu, iekraušanu, novietošanu un kravas nostiprināšanu. Tikai labi iepakotu un novietotu kravu var nostiprināt un pārvadāt pārvadājumam un satiksmei drošā veidā.

Spēku ietekme uz kravu transportēšanas laikā

Normālā braukšanas režīmā (te ietilpst arī pilnīga nobremzēšana, paātrināšana, izvairīšanās manevrs un slikti ceļa apstākļi) kravu ietekmē ļoti lieli spēki.


Piemērs: 0,5 G uz sāniem nozīmē, ka krava ar 10 t pašmasas var iespiest tentā ar spēku līdz 5 t masas: 0,5 G = 50% no pašmasas.

Spēku ietekme uz kravu ceļu satiksmē

Spēku ietekme uz kravu ceļu satiksmē

Spēku ietekme uz kravu kombinētajā satiksmē

Kombinētie pārvadājumi Kombinētie pārvadājumi

Pārbīdot vagonus dzelzceļa stacijās un rotācijas un celtņa kustībās uz kuģiem, kravu ietekmē augstāki spēki nekā piekabju pārvietošanā pa ceļiem.


Šim nolūkam, veicot pārvadājumus kombinētajā satiksmē, ir nepieciešami lielāki kravas nostiprināšanas pasākumi:


  • Tā kā puspiekabe vagonā ir jāiekrauj arī pretēji braukšanas virzienam, kravai tāpat jābūt nostiprinātai pret slīdēšanu uz aizmuguri.
  • Ievērojiet optimālu svara sadalījumu puspiekabē - izvairieties no iekraušanas tikai priekšējā vai aizmugures daļā!
  • Katrreiz pirms puspiekabes nodošanas terminālī/ostā vai katrreiz tās pieņemšanas laikā vēlreiz pārbaudiet pareizu kravas nostiprinājumu (piemēram, pietiekamu spriegošanas siksnu spriegošanas spēku).

Spēku ietekme kombinētajā satiksmē - dzelzceļš

Spēku ietekme kombinētajā satiksmē - dzelzceļš Spēku ietekme kombinētajā satiksmē - dzelzceļš

Spēku ietekme kombinētajā satiksmē - kuģis

Spēku ietekme kombinētajā satiksmē - kuģis Spēku ietekme kombinētajā satiksmē - kuģis

Kravas nostiprināšanas veidi

Ģeometriski cieša kravas nostiprināšana

Ģeometriski ciešā kravas nostiprināšanā krava tieši un bez atstarpēm tiek iekrauta līdz kravas telpas norobežojumam (priekšējai sienai, bortam, statņiem).
Ģeometriski cieša iekraušana kombinācijā ar XL puspiekabēm tiek uzskatīta par īpaši efektīvu kravas nostiprināšanas metodi.
Ja kravas īpašību dēļ tas nav iespējams, ģeometriski ciešu formu var panākt, izmantojot spriegošanas siksnas un palīglīdzekļus. Ģeometriski ciešas kravas nostiprināšanas metodes ar spriegošanas siksnām ir, piemēram, cross lashing un spring lashing, frontāls vai cilpas stiprinājums.

Dinamiski cieša kravas nostiprināšana

Dinamiski ciešā kravas nostiprināšanā ar kravas nospriegošanu uz leju tiek palielināts kravas masas spēks un tādējādi panākta labāka kravas nostiprināšana.
Dinamiski cieša kravas nostiprināšana: nospriegojot uz leju, līdz ar mazāku leņķi siksnas zaudē spriegošanas spēku

Kombinēta kravas nostiprināšana

Kombinētā kravas nostiprināšanā tiek kombinēti ģeometriski un dinamiski ciešas kravas nostiprināšanas elementi. Krava, piemēram, tiek iekrauta pie priekšējās sienas un ar spriegošanas siksnām nospriegota ģeometriski un dinamiski ciešā veidā. Praksē tā ir ļoti bieži izmantota kravas nostiprināšanas metode.
Nostiprināšana kombinētajā satiksmē - uz priekšu, uz sāniem un uz aizmuguri, izmantojot pretslīdes paklājus
Šeit redzamie attēli ir simboliski. Informācijas lapas ar konkrētiem praktiskiem piemēriem saskaņā ar EN 12195-1 par dažādām kravas nostiprināšanas metodēm dažādām produktu grupām saņemiet tās no kontaktpersonas.

Videoklips "Kravas nostiprināšanas veidi"

Kravas nostiprināšanas veidi play
True
http://www.lkw-walter.lv/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-arten.jpg

Spriegošanas siksnas un palīglīdzekļi kravas nostiprināšanai

Pietiekams kravas nostiprināšanas līdzekļu (spriegošanas siksnu, malu aizsargu, pretslīdes paklāju) skaits un to nevainojams stāvoklis ir kravas efektīvas nostiprināšanas pamatnosacījums.
Spriegošanas siksna ar garās sviras sprūdmehānismu Spriegošanas siksna ar garās sviras sprūdmehānismu Sākotnējā spriegojuma mērierīce Sākotnējā spriegojuma mērierīce

Spriegošanas siksnas un sākotnējā spriegošanas spēka mērierīce

Spriegošanas siksnas vispirms ir paredzētas dinamiski un ģeometriski cieša kravas nostiprinājuma izveidei transportlīdzeklī. Nospriegojot uz leju, tiek palielināts masas spēks un panākts labāks kravas nostiprinājums. Principā iedalījums ir šāds:

  • Īsās sviras sprūdmehānisms ar apm. 350 daN (kg) spriegošanas spēku
  • Garās sviras sprūdmehānisms ar apm. 500 daN (kg) spriegošanas spēku

Efektīvs spriegošanas spēks principā ir atkarīgs no tā, ar kādu spēka patēriņu spriegošanas siksna tiek pievilkta ar sprūdmehānismu. Tāpēc efektīvi panākto spriegošanas spēku var noskaidrot tikai ar sākotnējā spriegojuma mērierīci.

Videoklips "Spriegošanassiksnu lietošana"

Spriegošanassiksnu lietošana play
True
http://www.lkw-walter.lv/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-spanngurte.jpg

Palīglīdzekļi: pretslīdes paklāji un aizsargstūrīši

Principā pretslīdes paklāji palielina berzes koeficientu. Tomēr šī īpašība kravas nostiprināšanā ir priekšrocība tikai noteiktiem produktiem. Citiem produktiem to izmantošana var pat radīt negatīvas sekas (piemēram, preces noslīd uz paletes, palielinās apgāšanās ietekme).


Aizsargstūrīši aizsargā ne tikai kravu un spriegošanas siksnu, bet ir efektīvs kravas nostiprināšanas palīglīdzeklis. Tie vienmērīgi sadala sākotnējās spriegošanas spēku.


Reģistrēties un kļūt par partneri tūlīt!

Papildu informācija par tematu "Kravas nostiprināšana" ir pieejama tikai partneriem.
Reģistrējieties jau šodien un gūstiet labumu no daudzajām priekšrocībām, ko sniedz sadarbība!
^ - Top

Šajā vietnē tiek lietoti sīkfaili, lai jūs varētu izmantot visas tās iespējas. Lietojot šo vietni, jūs piekrītat sīkfailu saglabāšanai. Papildu informācija ir pieejama: Lietošanas noteikumi